Jonathan Anderson

Interview: Jonathan Anderson

De cultstatus die hij verwierf met zijn uniseks kleding is Jonathan Anderson allang voorbij. De ontwerper (‘ik zeg liever: curator’) van Loewe en zijn eigen J.W. Anderson is een van de belangrijkste smaakmakers van nu. Dit is zíjn smaak, in negen etappes. edereen die in …

Lees het volledige artikel

De mode loopt op straat

Ja, de macht verschuift van de catwalk naar de straat. Maar wie dáár wordt gekiekt, heeft meestal niet zomaar iets uit de kast getrokken. ls in september in Milaan de mussen dood van het dak vallen, of – erger – zoals dit jaar in maart, …

Lees het volledige artikel

Virgil Abloh: een nieuw soort modeontwerper

Negen jaar geleden probeerde hij zonder uitnodiging binnen te komen bij de modeshows in Parijs. Nu heeft hij het voor het zeggen bij Louis Vuitton, volgend jaar opent een expositie met zijn werk in het Museum of Contemporary Art in Chicago. Dit is het succesverhaal …

Lees het volledige artikel

De opmars van ‘het pak’ in de vrouwenmode

Vrouwen zijn de nieuwe mannen, ook in de mode. Terwijl de man zich steeds meer casual kleedt, kiezen vrouwen vaker voor een pak. k voel me lekkerder in een pak dan in een jurk’, zegt Barbara Sloesen terwijl ze met een grote tas onder de …

Lees het volledige artikel

Het succesverhaal van Supreme

Je begint met een skatewinkeltje in New York en op een dag heb je een miljoenenbedrijf. Hoe werd mannenmodemerk Supreme zo’n verbijsterend succes? et begon allemaal in 1994 met een skatewinkel in Manhattan, die eigenaar James Jebbia zo had ingedeeld dat skaters met board en …

Lees het volledige artikel

Stijlbroeders met een doe-het-zelfmentaliteit

Geen klassieke modeopleiding, wel lef en doorzettingsvermogen: dat is de nieuwe generatie Amsterdamse streetwear-ontwerpers. En ze helpen elkaar verder. ‘We zijn een movement.’ elfverzekerd, breed grijnzend en met ferme tred, komen ze een voor een de fotostudio binnen; hun scooters staan buiten voor de deur. …

Lees het volledige artikel

Het Gucci-effect

Het minimalisme kan naar zolder, in Milaan zegt Gucci het met kleur en glamour. Meer is beter, luidt het nieuwste modegebod. Dat levert ook kandidaten op voor de verkleedkist. e beste graadmeter voor het succes van een modemerk is de straat, en dan met name …

Lees het volledige artikel

Interview: Ronald van der Kemp

De Nederlandse modeontwerper Ronald van der Kemp had ‘een geweldig leven’ door zijn werk voor internationale topmerken als als Céline en Wolford. Toch is hij nu voor zichzelf begonnen. ‘Ik had het gevoel dat ik aan het inslapen was.’ Foto: Aisha Zeijpveld et nieuwe Nederlandse …

Lees het volledige artikel